Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

Motyle

Motyle

Zajęcia  w grupie "Motyle" 

 

7.30 – 8.00

  • schodzenie się dzieci,
  • stwarzanie warunków do zabaw odpowiadających zainteresowaniom dziecięcym.

 

8.00 – 8.45

  • zabawy indywidualne i w grupach,
  • korzystanie z gier i układanek stolikowych,
  • zabawy zorganizowane w kole lub przy muzyce,
  • prace porządkowe w sali,
  • zabawy według zainteresowań z uwzględnieniem rozwoju procesów poznawczych,
  • ćwiczenia poranne.

 

8.45 – 9.00

 

  • przygotowanie do śniadania - wdrażanie i przyswajanie nawyków higienicznych – opanowanie umiejętności mycia rąk,
  • czynności samoobsługowe,

 

9.00 – 9.30

  • doskonalenie umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywania posiłku,
  • kulturalne zachowanie się przy stole.

 

9.30 – 10.15

  • Zajęcia edukacyjne w sali lub na powietrzu prowadzone w/g planów miesięcznych opracowanych przez nauczycielki dla poszczególnych grup w oparciu o podstawę programową 

 

10.15 – 10.30

Przygotowania do wyjścia na dwór:

  • ubieranie się dzieci
  • wdrażanie do samodzielnego przebierania się dzieci i wzajemnej pomocy
  • zachowanie kolejności zakładania odzieży,
  • wdrażanie do samodzielności.

 

10.30 – 11.30

  • zabawy dowolne na placu przedszkolnym,
  • zwracanie uwagi na bezpieczne korzystanie z urządzeń rekreacyjnych,
  • spacery, wycieczki,
  • zachowanie bezpieczeństwa,
  • przestrzeganie ustalonych zasad i norm panujących w grupie
  • w zależności od pogody zabawy dowolne w sali, oparte na spontanicznej aktywności dziecka i wspierające integrację.

 

11.30 – 11.45

  • Powrót z podwórka, czynności samoobsługowe w szatni.

 

11.45 – 12.00

Przygotowanie dzieci do obiadu:

  • wdrażanie dzieci do samoobsługi,
  • wyrabianie umiejętności prawidłowego korzystania z urządzeń sanitarnych.

 

12.00 – 12.30

Obiad:

  • praca nad prawidłowym posługiwaniem się łyżką i widelcem,
  • zwrócenie uwagi na dokładne żucie pokarmów oraz przezwyciężanie niechęci do niektórych potraw,
  • dbanie o utrzymanie czystości na stolikach.

 

12.30 – 13.00

  • odpoczynek poobiedni,
  • słuchanie bajek relaksacyjnych,
  • zabawy według inicjatywy dzieci, w kącikach tematycznych.

 

13.00 – 15.30

Realizacja propozycji dzieci i nauczycielki:

  • w zależności od pogody zabawy dowolne w sali lub na powietrzu,
  • praca z zespołem dzieci lub indywidualna o charakterze obserwacyjnym, stymulująco – kompensacyjnym i wychowawczym,
  • zajęcia specjalistyczne,
  • zajęcia dodatkowe, zabawy w/g inicjatywy dzieci, w kącikach tematycznych,
  • prace porządkowe.
Data dodania: 2018-04-13 11:25:12
Data edycji: 2024-02-05 13:21:27
Ilość wyświetleń: 612
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji PublicznejElektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej
Logo Facebook
Facebook
Biuletynu Informacji Publicznej
Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej