Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

Ramowy rozkład dnia

RAMOWY ROZKŁAD DNIA

PUBLICZNEGO PRZEDSZKOLA W WIELU

Realizacja podstawy programowej odbywa się wciągu całego dnia

 PORANEK

7.00 – 8.00 ZABAWY WG INWENCJI DZIECI

  • Schodzenie się dzieci – rozmowy i kontakty z osobami dorosłymi i rówieśnikami. Zabawy dowolne dzieci. Kształtowanie u dzieci odporności emocjonalnej koniecznej do racjonalnego radzenia sobie w nowych i trudnych sytuacjach w tym do łatwego znoszenia stresów i porażek.

8.00 – 8.30

  • Zabawy wynikające z własnej aktywności i potrzeb dziecka, zabawy dowolne lub z niewielkim udziałem nauczyciela.
  • Obserwacja dzieci diagnozowanie ich zachowań i umiejętności.
  • Wspomaganie i korygowanie rozwoju – praca z dziećmi z deficytami rozwojowymi oraz praca z dziećmi zdolnymi

8.30 – 9.00  ZAJĘCIA PORZĄDKOWO- GOSPODARCZE

  • Czytanie bajek, zabawy kołowe ze śpiewem, zabawy rytmiczno – ruchowe
  • Gimnastyka poranna – zabawy ruchowe organizowane w Sali
  • Przygotowanie do śniadania – wykonywanie czynności wynikających z pełnienia dyżurów, czynności sanitarno – higienicznych, kształtowanie nawyków higieniczno – kulturalnych.

9.00 – 9. 30

  • Śniadanie – realizacja zadań programowych w tym zakresie, doskonalenie umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywania posiłku

9.30 –12.00 ZAJECIA EDUKACYJNO - WYCHOWAWCZE

  • „Mali badacze” – rozbudzanie u dzieci pasji poznawania otaczającego świata – zajęcia edukacyjne inspirowane przez nauczyciela realizowane wg wybranego programu wychowania przedszkolnego. Wielozmysłowe poznawanie świata – poszukiwanie rozwiązań problemów w ramach 4 obszarów podstawy programowej wychowania przedszkolnego – rozwijanie u dzieci czynności intelektualnych potrzebnych w codziennych sytuacjach i dalszej edukacji.
  • Gry i zabawy ruchowe organizowane przez nauczyciela w ogrodzie przedszkolnym, zajęcia sportowe, spacery, wycieczki, obserwacje przyrodnicze, prace gospodarcze, porządkowe i ogrodnicze.
  • Zabawy swobodne wg zainteresowań dzieci.
  • Praca indywidualna – wspomaganie rozwoju dziecka, praca z dzieckiem zdolnym.

12.00- 12.15

  • Przygotowanie do obiadu – wykonywanie czynności wynikających pełnionego dyżuru, czynności sanitarno –higieniczne, rozwijanie samodzielności w czynnościach samoobsługowych.
  • – 12.45 OBIAD
  • kształtowanie kulturalnego zachowania się przy stole – realizacja zadań                programowych w tym zakresie, ćwiczenia umiejętności prawidłowego     posługiwania się sztućcami

12.45 – 14.30 ODPOCZYNEK POOBIEDNI RELAKSACJA

  • Relaks poobiedni – słuchanie muzyki relaksacyjnej, bajek czytanych przez nauczyciela.
  • Wspieranie indywidualnego rozwoju dziecka – zapewnienie dzieciom lepszych szans edukacyjnych poprzez wspieranie ciekawości, aktywności i samodzielności, zajęcia z logopedii, terapii pedagogicznej.

14.30 – 14.50  PODWIECZOREK

  • wdrażanie do utrzymania ładu i porządku przy stoliku, uczenie samodzielności przy pełnieniu dyżurów, pomoc w nakrywaniu do posiłku

14.50 – 17.00  ZABAWY INTEGRACYJNE

  • Zabawy tematyczne w kącikach zainteresowań, dydaktyczne, manipulacyjne, konstrukcyjne.
  • Zabawy ruchowe, zabawy w ogrodzie przedszkolnym.
  • Porządkowanie sali , rozchodzenie się dzieci.

 

Data dodania: 2018-04-13 11:21:06
Data edycji: 2019-10-21 12:02:12
Ilość wyświetleń: 625
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji PublicznejElektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej
Logo Facebook
Facebook
Biuletynu Informacji Publicznej
Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej