Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

Ramowy rozkład dnia

RAMOWY ROZKŁAD DNIA

PUBLICZNEGO PRZEDSZKOLA W WIELU

Realizacja podstawy programowej odbywa się wciągu całego dnia

 PORANEK

7.00 – 8.00 ZABAWY WG INWENCJI DZIECI

  • Schodzenie się dzieci – rozmowy i kontakty z osobami dorosłymi i rówieśnikami. Zabawy dowolne dzieci. Kształtowanie u dzieci odporności emocjonalnej koniecznej do racjonalnego radzenia sobie w nowych i trudnych sytuacjach w tym do łatwego znoszenia stresów i porażek.

8.00 – 8.30

  • Zabawy wynikające z własnej aktywności i potrzeb dziecka, zabawy dowolne lub z niewielkim udziałem nauczyciela.
  • Obserwacja dzieci diagnozowanie ich zachowań i umiejętności.
  • Wspomaganie i korygowanie rozwoju – praca z dziećmi z deficytami rozwojowymi oraz praca z dziećmi zdolnymi

8.30 – 9.00  ZAJĘCIA PORZĄDKOWO- GOSPODARCZE

  • Czytanie bajek, zabawy kołowe ze śpiewem, zabawy rytmiczno – ruchowe
  • Gimnastyka poranna – zabawy ruchowe organizowane w Sali
  • Przygotowanie do śniadania – wykonywanie czynności wynikających z pełnienia dyżurów, czynności sanitarno – higienicznych, kształtowanie nawyków higieniczno – kulturalnych.

9.00 – 9. 30

  • Śniadanie – realizacja zadań programowych w tym zakresie, doskonalenie umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywania posiłku

9.30 –12.00 ZAJECIA EDUKACYJNO - WYCHOWAWCZE

  • „Mali badacze” – rozbudzanie u dzieci pasji poznawania otaczającego świata – zajęcia edukacyjne inspirowane przez nauczyciela realizowane wg wybranego programu wychowania przedszkolnego. Wielozmysłowe poznawanie świata – poszukiwanie rozwiązań problemów w ramach 4 obszarów podstawy programowej wychowania przedszkolnego – rozwijanie u dzieci czynności intelektualnych potrzebnych w codziennych sytuacjach i dalszej edukacji.
  • Gry i zabawy ruchowe organizowane przez nauczyciela w ogrodzie przedszkolnym, zajęcia sportowe, spacery, wycieczki, obserwacje przyrodnicze, prace gospodarcze, porządkowe i ogrodnicze.
  • Zabawy swobodne wg zainteresowań dzieci.
  • Praca indywidualna – wspomaganie rozwoju dziecka, praca z dzieckiem zdolnym.

12.00- 12.15

  • Przygotowanie do obiadu – wykonywanie czynności wynikających pełnionego dyżuru, czynności sanitarno –higieniczne, rozwijanie samodzielności w czynnościach samoobsługowych.
  • – 12.45 OBIAD
  • kształtowanie kulturalnego zachowania się przy stole – realizacja zadań                programowych w tym zakresie, ćwiczenia umiejętności prawidłowego     posługiwania się sztućcami

12.45 – 14.30 ODPOCZYNEK POOBIEDNI RELAKSACJA

  • Relaks poobiedni – słuchanie muzyki relaksacyjnej, bajek czytanych przez nauczyciela.
  • Wspieranie indywidualnego rozwoju dziecka – zapewnienie dzieciom lepszych szans edukacyjnych poprzez wspieranie ciekawości, aktywności i samodzielności, zajęcia z logopedii, terapii pedagogicznej.

14.30 – 14.50  PODWIECZOREK

  • wdrażanie do utrzymania ładu i porządku przy stoliku, uczenie samodzielności przy pełnieniu dyżurów, pomoc w nakrywaniu do posiłku

14.50 – 17.00  ZABAWY INTEGRACYJNE

  • Zabawy tematyczne w kącikach zainteresowań, dydaktyczne, manipulacyjne, konstrukcyjne.
  • Zabawy ruchowe, zabawy w ogrodzie przedszkolnym.
  • Porządkowanie sali , rozchodzenie się dzieci.

 

Data dodania: 2018-04-13 11:21:06
Data edycji: 2019-10-21 12:02:12
Ilość wyświetleń: 797
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji PublicznejElektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej
Logo Facebook
Facebook
Biuletynu Informacji Publicznej
Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej